28تيرتاثیر رژیم غذایی و ورزش در کاهش وزن
  • 687
  • .
  • .

خلاصه متن : متخصص طب ورزشی گفت: ورزش بخش مهمی از برنامه کنترل وزن افراد چاق را به خود اختصاص می دهد و تمام افراد چاق لازم است که فعالیت های ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.


به گزارش روابط عمومی بیمارستان نجمیه؛ دکتر وحید سبحانی متخصص طب ورزشی در کلینیک چاقی بیمارستان نجمیه تهران با اشاره به اهمیت رژیم درمانی و ورزشی در پیشگیری از اضافه وزن در افراد گفت: ورزش فواید بسیاری را برای بدن دارد و رابطه معکوسی با بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت، چاقی، سرطان، افسردگی، اضطراب و... را دارد.

وی در ادامه افزود: برای کنترل وزن لازم است که بین جذب انرژی و مصرف انرژی تعادل برقرار کنیم که برای افراد چاق باید مصرف انرژی از جذب انرژی بیشتر باشد تا مقداری از چربی های ذخیره شده در بافت های بدن سوخته شود.
دکتر سبحانی بیان داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده حداقل فعالیت فیزیکی که برای حفظ سلامت لازم است، 150دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط در هفته است که در افراد چاق لازم است به تدریج به 300 دقیقه برسد.
متخصص طب ورزشی اظهار داشت: هدف ما از تجویز ورزش در افراد چاق، فقط مصرف کالری نیست، بلکه حفظ توده عضلانی و افزایش متابولیسم از اهداف ورزش است که باعث می شود، کاهش وزنی که از ورزش  کردن بدست می آید ماندگار باشد و در حقیقت رمز ماندگاری کاهش وزن کسب شده انجام فعالیت های ورزشی به صورت منظم است.
دکتر سبحانی با تاکید بر اثرات رژیم غذایی نامناسب در کاهش وزن گفت: بسیاری از افراد چاق رژیم غذایی نامناسبی دارند و برای کاهش وزن از رژیم های بسیار کم کالری و مصرف مواد غذایی خاصی استفاده می کنند که موجب پایین آمدن سوخت و ساز بدن می شود که لازم است این عادت اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: نداشتن رژیم غدایی مناسب و عدم فعالیت ورزشی باعث کاهش توده عضلانی و کاهش سوخت و ساز بدن می شود و بدن را مستعد چاقی می کند.
متخصص طب ورزشی بیان داشت: توصیه می شود که علاوه بر رعایت رژیم غذایی، تمام افراد جامعه لازم است حداقل 3 روز در هفته و جمعا به مدت 150 دقیقه در هفته فعالیت ورزشی داشته باشند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر